200kvm butik på
Backaplan i Göteborg

Betalning

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

  • Betalning med kort

    I samarbete med Klarna erbjuder CD Bilradio en säker lösning för hantering av betalning med kontokort eller betalkort knutna till VISA eller MasterCard

  • Delbetalning - Klarna

    Du har möjlighet att dela upp din betalning på 3, 6, 12 månader eller 24 månader.

  • Faktura, Klarna - 14 dagar

    Du får hem en faktura till din adress och betalar den inom 14 dagar.

  • Direktbetalning via bank

    Du loggar in via din bank och betalningen blir genomförd direkt.

 

Vid betalning mot faktura och delbetalning, skickas alltid paketet till folkbokföringsadressen. Detta för att undvika bedrägerier. Alt  "Köp nu, betala sen"-kampanjer.

Ibland erbjuder vi en förlängd betaltid i form av "Köp nu, betala sen"-kampanjer. Detta betalsätt gäller bara vid vissa kampanjer.

Väljer du att handla via en sådan kampanj skapar du i och med det ett konto hos Klarna AB. Om du väljer att handla för mer än 1 500 kr skickar Klarna AB ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer. 

När du handlar via en "Köp nu, betala sen"-kampanj är det Klarna AB som skickar fakturan. Sista betalningsdag framgår enligt kampanjtexten för det betalningsalternativet som du har valt.

Genom vårt samarbete med Klarna AB  erbjuder vi dig möjligheten att betala med faktura. Klarna genomför en kreditbedömning, och vid godkänd kredit överlåts fordran avseende köpet på Klarna som därefter ansvarar för avisering och betalningsmottagning.
 

Betalning med kort

I samarbete med DebiTech erbjuder CD Bilradio en säker lösning för hantering av betalning med kontokort eller betalkort knutna till VISA eller MasterCard. Kortnumren hanteras med 3D secure för högsta möjliga säkerhet.



Priser

Samtliga priser på CD Bilradio.se visas inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar och eventuella prisfel. Endast omständigheter som vi inte kan råda över, t.ex. momshöjningar och valutaförändringar, kan få oss att höja priset. Alla cirka priser är leverantörens rekommenderade pris.



Byte/Ångerrätt

Som kund hos CD Bilradio har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det datum du mottagit produkten.
För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Returrätten/ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment. Den gäller inte heller tillklippta produkter som t.ex. kablar och tyger på löpmeter eller specialbyggda produkter som baslådor anpassade efter en specifik bil.
Vid retur av delar i ett paket där priset är rabatterat betalar kunden ordinarie pris för den enskilda produkten som behålls i kundens ägo.

CD Bilradio förbehåller sig rätten att göra avdrag på återbetalningen om en produkt returneras till oss och är skadad. Avdraget baseras på hur skadad produkten är(vanligtvis mellan 15-25%).

Innan ni skickar tillbaka varan så måste ni meddela oss skriftligen via mail info@cdbilradio.se eller telefon 031-220 850.

Vid ångerköp, sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss. Kunden svarar för frakten vid byte/ångerköp. Returen SKALL skickas som Posten Företagspaket 16.00 alternativt brev.
Försändelser som är skickade med postpaket, rekommenderat brev kan ej hämtas ut och kommer gå i retur till kunden. CD Bilradio ansvarar ej för de uppkomna kostnader om kund/avsändare skickat på annat sätt än vad som beskrivs i dessa villkor.

Kvitto måste alltid följa med vid retur.

Returen skickas som Posten Företagspaket 16.00 till nedanstående adress:
CD Bilradio
Färgfabriksgatan 1
417 24 Göteborg



Service/Garanti

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, CD Bilradio lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Alla våra produkter har 1 eller 2 års garanti. 
Garanti gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller övrig modifikation av produkten. 

För att en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller leverantörens auktoriserade verkstad undersöka din produkt. I det fall produkten inte är drabbad av ett garantifel, utan ett så kallat handhavande fel(inkluderar felaktiskt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), skickas produkten tillbaka till dig. Serviceverkstaden har då rätten att debitera dig för undersökningskostnaden, samt frakt och hanteringsavgifter. 

Vi använder oss av auktoriserade serviceverkstäder utvalda av CD Bilradio och dess leverantörer.

Vissa verkstäder förbehåller sig rätten att ta ut en såkallad undersöknings kostad.
Detta gäller i de fall såsom det anses vara handhavandesfel(t.ex vårdslöshet eller felinställd produkt).
Avgiften kan variera och avser att täcka serviceverkstadens omkostnader i ärendet.

Har du ytterligare frågor gällande service är du välkommen att kontakta oss på info@cdbilradio.se eller på 031-220 850. 



Reklamationer

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. 
 
Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att kontakta oss via mejl eller telefon.

För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.



Ändra/avbeställa order

Du kan ändra eller avbeställa din order genom att kontakta oss via telefon eller mail. Vid mail märk tydligt med ÄNDRA, alternativt AVBESTÄLL för att vi skall tydligt se detta.
När din order är utskriven på lagret har vi dessvärre ingen möjlighet att ändra/avbeställa din order. Då hanteras det enligt rutinerna för Retur/Ånger.


Öppettider
Kundtjänst (telefon): 9.00-17.00 
031-220850



Outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt och administrationskostnader. Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 395:- vid outlösta paket. Denna avgift skickas som faktura. 
Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss. Denna tid går att förlänga vid kontakt med oss minst 3 dagar före paketet returneras till oss. 



Fraktpriser

Den totala fraktkostnaden räknas ut vid fakturering av beställningen då det framgår vilken fraktklass din vara skickas som. Våra fraktavgifter baseras på orderns vikt och delas upp i klasser 1-6 där lättaste (klass 1)paketet kostar 69:- och (klass) pall kostar 399:- . För gods som levereras på pall (TV, hifi-högtalare,baslådor etc.) debiteras 399 kr. 
Ibland erbjuder vi fraktfria kampanjer, detta inkluderar i regel inte Hempaket eller Pall.



Leverans

Alla våra leveranser inom Sverige skickas med Posten Logistik eller DHL.
Normalt har du ditt paket inom 1-4 arbetsdagar beroende på lagerstatus.
Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.


Du kan även hämta ut din order i butiken. Kontakta oss innan på 031-220 850. 


Om din beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Detta gäller exempelvis tillbehör såsom kablage m.m. 
Om du inte är nöjd med ersättningsprodukten har du full returrätt, utan extra kostnad för dig som kund.

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten. 

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket.
Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det på Posten, anmäl det genast till Posten. Om du senare upptäcker en skada när du kommit hem, tag med hela försändelsen tillbaka till postkontoret och fyll i en skadeanmälan.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

•    Postpaket - Upp till 20kg 
Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet innan det returneras till oss. (se Outlösta Paket)

•    Större Paket / Företagspaket – 20 till 35kg
Din beställning levereras till Postens terminal eller åkeri för tyngre gods. Vänligen kontakta Posten för att få information om vart närmsta terminal ligger.
Dessa paket kan i vissa fall ta en dag extra.

•    Leverans Pall 
Din beställning levereras av Posten efter kontakt gällande lämplig tidpunkt för utkörning.
Skulle du missa den bokade tiden kan du genom kontakt med Posten få en ny utkörningsdag. Posten har i detta fall rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden.


•    Hempaket 
Din beställning levereras mellan 17-21 vardagar. Avisering sker per telefon (max 3 ggr), sen aviseras kunden via brev. Kunden kontaktar då Posten för bokning utav leveransdag samt tid.
Är kunden inte på plats vid överenskommet leveranstillfälle lämnas en avi i postlådan. 
Kunden får antigen boka en ny utkörning mot avgift eller hämta paketet själv.
Hempaket kan inte skickas till mottagare med lantbrevbäring



Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.




Kundtjänst

Har du frågor eller funderingar kan du alltid kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig.
Under "Kontakta oss" har du möjligheten att fylla i ett formulär som används för att mejla till oss.
Vill du ha personlig service är vår telefonväxel öppen vardagar 9.00-18.00




Personuppgifter

Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att CD Bilradio lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt.

Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att CD Bilradio kan, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av CD Bilradio.

 
  • Fri frakt vid köp över 2.500 kr
  • Säkra betalningar

Vår butik i Göteborg

CD Bilradio AB
Färgfabriksgatan 1 (backaplan)
417 05 Göteborg

Kontakta oss

Tel: 031-220 850
Epost: info@cdbilradio.se

Öppettider i butiken

Mån-Fre 10.00-18.00
Lördag: 11.00-14.00

Copyright 2015 CD Bilradio AB